شناسه خبر : 96857
سه شنبه 13 دي 1401 , 11:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رونمایی از کتابخانه تخصصی شهید سلیمانی در "ایوان انتظار"

رونمایی از کتابخانه تخصصی شهید سلیمانی در "ایوان انتظار"

آیین رونمایی از کتاب نخستین کتاب‌شناسی سردار شهید قاسم سلیمانی و افتتاحیه نخستین کتابخانه تخصصی سردار شهید سلیمانی برگزار شد.

 آیین رونمایی از کتاب نخستین کتاب‌شناسی سردار شهید قاسم سلیمانی و افتتاحیه نخستین کتابخانه تخصصی سردار شهید سلیمانی با مشارکت ستاد گردشگری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه امروز با حضور معاونین و مدیران ستادی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و مدیرعامل و معاون فرهنگی مترو در ایوان انتظار متروی حضرت ولی‌عصر عجل‌الله تعالی فرجه برگزار شد.

سردار سلیمانی ,

توکلی زاده، معاون امور فرهنگی و اجتماعی متروی تهران درباره فرآیند راه‌اندازی این کتابخانه‌ گفت: از سال گذشته فعالیت‌مان در راستای جمع‌آوری کتب مرتبط با شهید سلیمانی را آغاز کردیم. حدود 200 کتاب در حوزه‌های کودک و نوجوان و بزرگسال و با موضوعات متنوع شناسایی شد. این تعداد کتاب با زحمت همکاران ما در دفتر مطالعات اجتماعی و ستاد گردشگری متروی تهران انجام و امسال آماده انتشار شد. بنا بر این گذاشتیم این 200 کتاب را در یک کتابخانه‌ی تخصصی و در مکانی که بیشتر در دسترس مردم قرار دارد، به اشتراک بگذاریم. با توجه به سابقه فعالیت‌های دینی در ایوان انتظار متروی حضرت ولی‌عصر (عج) این مکان انتخاب شد.

سردار سلیمانی ,

وی افزود: به مرور زمان که کتاب‌های دیگری با محوریت شهید سلیمانی چاپ و منتشر می‌شود، به این مجموعه‌ی کتابشناسی اضافه می‌شود و در اختیار سایر کتابخانه‌ها قرار می‌گیرد. بهترین محمل برای شناسایی، معرفی و عرضه‌ی این کتب کتابخانه‌های عمومی کشور است. نهاد کتابخانه‌های کشور از این موضوع استقبال کرد. 

سردار سلیمانی ,

مریم خلیل‌زاده از مؤلفان کتاب "کتابشناسی شهید حاج قاسم سلیمانی" و مجری این برنامه در گفت‌وگو با تسنیم گفت: پس از شهادت سردار دل‌ها، کتاب‌ها، مقالات و نوشتارهای متعددی درباره ایشان نگاشته شد و هر روز هم بر حجم این آثار افزوده می‌شود. این کتاب‌ها در محتواهای مختلفی تألیف شد که شامل خاطرات و سخنرانی‌های سیاسی فرهنگی اجتماعی، شعر، داستان، روایت تصویر و ... می‌شد؛ بنابراین شناسایی و معرفی این آثار می‌توانست گام موثری برای راهنمایی مخاطبان محسوب شود. برای این منظور معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تصمیم گرفت تا در پاسداشت مجاهدت‌های حاج قاسم سلیمانی، مبتنی بر داده‌های کتابشناسی ملی بیافزاید و خدمت فرهنگی کوچکی در این عرصه انجام دهد.

سردار سلیمانی ,

منبع: خبر گزاری تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi